fbpx

Zajęcia taneczne w przedszkolu: dlaczego warto z nich skorzystać

Wybierając przedszkole dla swojego smyka, szukamy miejsca, w którym nasze dziecko będzie czuło się szczęśliwe. Zależy nam też na tym, żeby nasz przedszkolak poznał podstawy języka obcego, nauczył się liczyć i czytać. Cenimy przedszkola, w których dzieciaki rozwijają umiejętności plastyczne, bawią się różnorodnymi materiałami i ćwiczą ręce. Nasz maluch potrzebuje też ruchu połączonego z muzyką. Dlaczego warto zapisać małe dziecko na zajęcia taneczne.

Zajęcia taneczne – czy to jeszcze nie za wcześnie na naukę?

Dzieci potrafią tańczyć, zanim jeszcze nauczą się mówić. Już kilkumiesięczny bobas wyczuwa rytm i zaczyna kołysać się do znanych melodii. Chodzące już maluszki potrafią wykonać kilka prostych tanecznych kroków. A przedszkolak jest gotowy, żeby nauczyć się sekwencji ruchów pokazywanych na zajęciach. I choć jego taniec nie będzie wyglądał jeszcze perfekcyjnie, dziecko tańcząc, będzie doskonale się bawiło.

Na zajęciach tanecznych (np. tych prowadzonych w naszym przedszkolu przez Akademię Ruchu „Dance with Me”) nasz przedszkolak rozwinie koordynację ruchową, wzmocni mięśnie, stanie się bardziej świadomy swojego ciała. Muzyczne spotkania ruchowe w przedszkolu Diuna to nie tylko tańce towarzyskie i nowoczesne, ale także zabawy metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne oraz gimnastyka mózgu metodą Dennisona.

Zabawy wspomagające – jak pomagają dzieciom regulować stres i zdrowo się rozwijać

Metoda ruchu rozwijającego, gimnastyka mózgu oraz gimnastyka ekspresyjna, które stanowią elementy zajęć tanecznych prowadzonych w naszym przedszkolu, pomagają przedszkolakom poznawać własne ciało i emocje. Zabawy ruchu rozwijającego pozwalają dzieciakom wykorzystać nagromadzoną energię, skoncentrować się na wykonywanych zadaniach i uczą współdziałania z partnerem.

Gimnastyka mózgu, czyli kinezjologia edukacyjna to zestaw ćwiczeń poprawiających sprawność umysłową. Podczas zabaw maluchy łączą myśli i działania, przyzwyczajając swoje ciało do współpracy z umysłem. Ruch pomaga zharmonizować pracę obu półkul mózgowych, co przyczynia się do szybszego uczenia się i zdobywania nowych umiejętności. Metoda pomaga dzieciom pokonywać stres i napięcia, komunikować się z innymi ludźmi oraz pokonywać trudności dyslektyczne. W trakcie gimnastyki mózgu przedszkolaki wykonują m.in. ćwiczenia naprzemienne (np. dotykają prawą ręką lewego kolana), kołyskę, rowerek, krążenia szyją, luźne skłony i wypady.

Gimnastyka twórcza (improwizacja ruchowa) polega na improwizowaniu przez dzieci ćwiczeń zaproponowanych przez prowadzącego. Osoba bawiąca się z maluchami nie pokazuje, jak mają wyglądać konkretne pozycje. Dzieci same wczuwają się w zadanie, któremu najczęściej towarzyszy muzyka. W trakcie gimnastyki twórczej przedszkolaki mogą naśladować zwierzęta, marionetki, poczuć się jak rozwijający się kwiatek lub udawać lekko stąpające krasnoludki i ciężkiego olbrzyma. Improwizacja ruchowa uczy świadomości własnego ciała, wyczucia ciężaru i czasu oraz przestrzeni.

Zajęcia taneczne przygotowane specjalnie dla przedszkolaków uwzględniają potrzeby najmłodszych uczestników. Dla dzieci taniec staje się miłą zabawą i czasem relaksu oraz wyciszenia. Chcąc zapewnić swojemu maluchowi zintegrowany rozwój, zapiszmy go nie tylko na zajęcia z angielskiego czy plastyki, ale również na taniec.

Program zajęć oraz kilka słów o prowadzącym: http://diunakids.pl/taneczna-akademia-ruchu-dance-with-me/   

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *